San Antonio

22 oktober 2020 - Fort Bliss, Texas, Verenigde Staten

We zijn nu een week terug uit het geweldige San Antonio, wat hebben we genoten en wat was het mooi daar. We zijn vrijdag ochtend rond acht uur vertrokken en we waren daar rond vijf uur. Het was best een lange zit maar alles is goed gegaan. Patrick heeft het hele stuk gereden en Lex en Dewi achter in de auto muziek luisteren en films kijken, en ik naast Patrick knikkenbollen en kijken naar de omgeving. Hoe verder we reden hoe groener het werd. Snelheid is ook wel een dingetje, Patrick heeft zijn eerste pul-over ook kunnen afvinken. Gelukkig kwam hij er met een waarschuwing van af, toch een voordeel militair zijn in de USA.Tussen door hebben we nog een stop gemaakt en samen met de anderen wat gegeten bij Dickey's barbecue pit. Wij waren tegelijk met de familie Fosland (Noorwegen) en Parker (Engenland) vertrokken vanaf Fort Blis en fam Roggema (Nederland) en Nepia (Nieuw Zeeland) waren al veel eerder vertrokken omdat dat voor hun makkelijker was met de kinderen. Bij aankomst horden we dat de fam Fosland het verkeerde hotel had geboekt en dus niet bij ons in het hotel zaten maar vijf min lopen van ons. Hun dochter Caroline sliep samen met Dewi in een hotel kamer. We hebben onze spullen op de kamer gebracht, de hotel kamer verbouwt zodat wij wat privacy van Lex hadden, en we zijn de boel gaan verkenen. Patrick ,lex en ik hadden al snel een plekje op Main Plaza gevonden en hebben daar op de rest gewacht. Toen iedreen er was gelijk door om een hapje te eten met zijn allen en een drankje te doen. We zijn met zijn allen in de Ierse pub beland. Na het eten zijn de gezinnen met de kleine kinderen naar het hotel gegaan en is de rest nog een stukje gaan lopen langs alle terrasjes,winkels en barretjes aan de river walk.

FB_IMG_1602530747011FB_IMG_160253401972820201009_191414

Dag twee zijn we aan het zoeken geweest naar een lokatie voor een lekker ontbijt. We waren ergen gaan zitten waar Steve om het ontbijt menu vroeg, die hadden ze niet uitijndelijk zijn we door gegaan naar het hardrock cafe waar ze ook geen ontbijt hadden, maar we zijn blijven zitten en hebben daar toch wat gegeten. Na het ontbijt zijn we door gegaan naar de opstap plaats voor de Hop-on Hop-off bus, de opstap was bij The Alamo en die hebben we toen gelijk gereserveerd voor een dag later. Terwijl wij deze tour deden waren de gezinnen met kleine kinderen naar seaworld. Zo'n bus tour brengt je naar alle bezienswaardigheden en verteld het een en ander,  zeker de moeite waard. Zoals de naam al verteld van de tour kun je uitstappen bij verschillende punten en de boel verder bekijken. Wij zijn uitgestapt bij de Buckhorn saloon and texas ranger museum. Daar hebben we een drankje gedaan en door de shop gelopen. Lex heeft hier samen met Steve en Kjell geschoten, dit vond hij super leuk. Vanuit daar zijn we naar het de marketsquare gelopen. Gezellige markt straat met kleurijke vlaggetjes en leuke winkels, Lex heeft daar nog zijn kunste laten zien op een mechanische stier, en we hebben in het winkelcentrum nog een drankje gedaan om even bij te komen. Vanuit hier hebben we de bus weer gepakt naar het hotel om op te frissen/dutje doen want het was heel warm en plakkerig weer. In de avond waren  we weer allemaal samen en hebben we bij Mad Dogs British Pub River Walk  zitten eten, het enige jammere was dat we weer over twee tafels verdeeld zaten om dat we met z'n grote groep waren en er maar maximaal tien personen aan een tafel mochten. Na het eten is iedereen weer na het hotel gegaan om dat het best een lange dag was en we ook allemaal op waren.

FB_IMG_1602534081632FB_IMG_1602534115874FB_IMG_1602534197152

Dag drie, race dag,  Patrick en ik zijn de dag gestart met formule 1 kijken van uit bed. Na de start van de race ben ik mezelf in kleren gaan hijsen voor goede kop koffie en een ontbijt. Lang leven Starbucks en hun croissantjes. Nadat we de race gezien hadden op ons gemak aangekleed en met de anderen afgesproken op Main Plaza en even gekeken wat iedereen wilde gaan doen. De gezinen met de kleine kinderen zijn een rustig dagje gaan doen, en wij zijn weer op de bus gestapt na een wandeling over de River Walk. We zijn uitgestapt bij Pearl Entertainment complex een oude brouwerij die nu eettentjes, winkels en marktkraampjes  op het grote plein heeft staan.  We hebben daar iets gegeten en zijn toen  met de bus doorgegaan naar onze volgende stop, de Tower of the Americans [ 750 foot tall]  [vraag me niet hoeveel meter, dit staat zo in de folder ;)]. We hebben daar een ijsje en drinken gehaald en toen snel naar The Alamo want we hadden gereserveerd. Daar was iedereen, dus met zijn allen zijn we daar naar binnen geweest en gesproken met  het personeel wat ons zeer veel info heeft gegeven over de geschiedenis en hoe het allemaal gebeurd is daar. IK zelf vond het heel interessant om te horen en ook alles even te zien daar. Iedereen is na the Alamo zijn eigen ding gaan doen. Wij zijn met Lex in Tomb Raider 3D geweest en we hebben nog nooit zo veel betaald voor z'n slechte attractie maar we hebben lol gehad. Toen was het tijd voor opfrissen en even tv kijken op de kamer om vervolgens weer richting River walk te gaan en lekker te eten. Dewi en Caroline zijn tgelijkertijd naar the house of wax geweest, wat hartstikke leuk en interessant was. Vandaag was de keuze Iron Cactus Mexican Restaurant and Margarita Bar. Deze laatste avond hebben we helaas niet met alle gezinen zitten eten maar alleen met fam Fosland en fam Parker.  De anderen hadden al  gegeten, wat vroeger ivm de kleine kinderen. Na het eten was eigenlijk de planing om op een boot te stappen maar die rij was zo lang dat we dat niet meer gedaan hebben. Patrick is met Lex,Dewi en Caroline naar Tower of the Americans geweest en ook in de toren naar boven geweest. In de tussen tijd was ik de rest kwijt geraakt om die vervolgens onderweg terug weer tegen tekomen toen ik een drankje aan het bestellen was, en weer naar het hotel wilde lopen. Bij het hotel ben ik buiten blijven zitten met mijn drankje en gewacht op Pat. Tijdens dat wachten kwam Sally voorbij met de hondjes die mij vertelde dat  er een hele mooie lichtshow bezig was op Main Plaza. Dus met m'n drankje naar Main Plaza en daar genoten van een mooie lichtshow op de kerk waar ze de geschiedenis van Texas en San Antonio vertelde, was heel leuk om dat nog even mee te kunnen pikken en halverwege sloten Patrick en Lex ook nog aan. Prima om het weekend zo af te sluiten.

FB_IMG_1602534222608FB_IMG_1602534206422FB_IMG_1602534212721 20201011_222116

Na een voldaan weekend weer naar huis zoals de dag ervoor waren Pat en ik al weer bijtijds wakker, samen zijn we naar starbucks gelopen, koffie warme choco en ontbijt gehaald voor ons drietjes. Lex,Pat en ik waren al weer vroeg klaar en dus op tijd de auto weer geladen en wachten op Dewi. Die had zich verslapen maar was nog netjes om stipt 9:00 beneden zoals afgesproken.

Zo dit was me wel een tripje. Hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen, het is wel een heel sprookje geworden. Groetjes van ons allemaal.

FB_IMG_1602530669107FB_IMG_1602530694507

1. Pa schoonpa:
    22 oktober 2020
    nounou een hele trip en dat allemaal met mondkapje op , maar lijkt me wel leuk geweest te zijn
  2. Janis van zoggel:
    22 oktober 2020
    Idd alles met een mondkapje.
    Maar het was echt super, ben blij dat we er zijn geweest!
  3. Brigitte:
    22 oktober 2020
    Heerlijk genoten. Dat er nog maar vele mooie tripjes mogen volgen voor jullie. Dikke knuffel voor jullie 😘
  4. Wendy:
    22 oktober 2020
    Leuk om te lezen. Klinkt allemaal heel gezellig.
    Liefs Wendy
  5. Anouska Theunissen:
    22 oktober 2020
    Super gezellig gehad zo te lezen en te zien mooi hoor!!!
  6. Jean edwards:
    22 oktober 2020
    We hebben toch een beetje mee mogen genieten leuk hoor op naar de volgende tour💋💋💋💋
  7. Marloes:
    WoW gezellig allemaal . Blijf lekker genieten . Dikke knuff voor jullie 😘
  8. Simone:
    22 oktober 2020
    Mooie road trip! Leuk om zo een beetje mee te genieten!
  9. Carla & Stefan:
    22 oktober 2020
    Lekker hoor! Zo hoort ie! Het nuttige met het aangename combineren!
    En die pull-over! 😅
    🚗💨🚓

Groeten van ons daar!
  10. Cili van Laarhoven:
    22 oktober 2020
    Wat leuk om te lezen. Genieten voor jullie!!
  11. Rianne van de leemput:
    22 oktober 2020
    Wat gezellig!! Fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Het is jullie zeer gegund!!
  12. M.J.Jonker-Spigt:
    22 oktober 2020
    heel leuk om dit mee te mogen volgen geniet er maar van groetjes
  13. Inge:
    22 oktober 2020
    Wat leuk om jullie zo te volgen en wat genieten jullie van de vrije tijd die jullie hebben zo zie je veel van de USA
    Dikke kus 💋 Inge
  14. Natalie Toonen:
    23 oktober 2020
    Nou dat was zo te lezen een gaaf weekend voor jullie nu weer lekker bijkomen dikke 💋 van ons