Nu ruim een maand hier!

6 september 2020 - Fort Bliss, Texas, Verenigde Staten

Zo nu ruim een maand hier,

na de verplichte quarantaine mochten we ons legaal onder anderen mensen begeven. Het eerste wat we hadden was een bbq bij Johan en Caroline. Het was een welkom in El Paso bbq, samen met Sally,Harm, hun kinderen en Nick en Tessa. Het was een hele gezellige middag/avond waar de bbq kunsten van Johan ons allemaal zeer goed gesmaakt hebben.De dag erna hadden we een samenzijn met meerdere studenten en hun gezin bij de Engelse thuis, gewoon zodat we elkaar wat beter leren kennen. Natuurlijk werd de bbq ook weer aangestoken (heel naar) en heeft Steve heerlijk vlees staan te schroeien in de zon. Met de slimme opmerking van een van de heren toen hij klaar was met schroeien waarom hij de bbq niet in de schaduw had gezet....

IMG-20200810-WA0003Bij  Steve en Louise

We hebben een weekend niks gehad. Wat wel heel lekker was, gewoon lekker thuis aanklooien. En toen was het al weer vrijdag 21 Augustus, die begon voor mij met koffie drinken met de dames bij Caroline in de ochtend en daarna een borrel bij Harm en Sally, die borrel is wat  uit gelopen maar was super gezellig! Zo gezellig dat een aantal van ons er de volgende dag nog een beetje last van hadden,bij de bbq van Nick en Tessa. Die hadden ons uitgenodigd om het huis te laten zien wat nu eindelijk af was.Na weer een week school was het deze zaterdag bij ons de borrel met een hapje, was wederom een gezellige avond! We hebben ze hier kennis laten maken met groene cake en kipsate stokjes met satesaus.Voor de borrel bij ons thuis is Patrick samen met een aantal heren de B-36D crash site hike gelopen, een plek in de bergen waar in 1953 een bommenwerper is neergestort. Die ochtend om half zeven hadden ze afgesproken bij de berg en na anderhalf uur ongeveer waren ze boven.

IMG-20200822-WA0002bij Harm en Sally  IMG-20200829-WA0001 de Crash site

De kinderen zijn nu ruim drie weken met de digitale school bezig. na veel ergenissen over wanneer krijgen we de  laptops en wachtwoorden, en hoe werkt Apple en de programmas van school. Dewi heeft uitleg gehad van een lieve dame en haar zoon, die werken op haar school en dat deden ze op hun vrije zaterdag. Zo komt het langzaam wel een beetje opgang. Wat wel heel raar is, is dat je veel berichten via de telefoon krijgt, dan word je gebeld en meteen begint er een bandje te praten. Sommige berichten wel drie keer opnieuw moeten luisteren want het gaat soms zo snel.  We hopen dat ze vanaf Oktober gewoon naar school kunnen. Patrick  heeft nu ook al drie weken  achter de rug. Harm en hij hebben die drie weken pre cours gehad. Tijdens die weken hebben ze geleerd papers te schrijven zoals ze dat hier doen en in verschillende stijlen. Gedurende deze cursus zaten we maar met vijf studenten in een klaslokaal ivm Corona. Patrick zat met studenten uit Kosovo, Senegal, Tjechie en Polen. Zeer interresant om elkaar en de culturen wat beter te leren kennen. Als strakjes de Main course start gaan we met een programma werken wat "Blackboard" heet, een programma waarin alle lessen staan en waarin de opdrachten moeten worden geplaatst. Toen dit werd uitgelegd was de student uit Senegal blij. Hij reageerde met gebrekkig Engels een een Afrikaans accent "okay that one i know, back in Senegal we also have Blackboard with chalks, so i now this" Je kunt wel begrijpen dat Patrick een droge luier aan kon gaan doen, de beste man bedoelde een doodnormaal schoolbord met krijt. Na drie leuke en leerzame weken hebben ze allemaal een lang weekend ivm labor day. Dus mischien gaan we dit weekend nog wat doen. Na het weekend starten voor Parick en zijn klas genoten de "foundations" twee weken waarin de basis wordt gelegd voor de Main course. Voor nu wensen wij jullie al het goede, tot snel.

IMG-20200905-WA0004bij Harm en sallyIMG-20200829-WA0008boven op de berg IMG-20200812-WA0001

1. Pa schoonpa:
    6 september 2020
    Nounou das heel wat ik denk iiikkkk had het daar nooit uitgehouden maar goed dat alles een beetje loop daar goeoetjes
  2. Anouska Theunissen:
    6 september 2020
    Fijn dat jullie een beetje beginnen te settelen!! Hopen idd dat snel de kids naar school kunnen hier gaan ze al volle bak! Tot snel
    Gr anouska
  3. Angelique:
    Ziet er allemaal gezellig uit. 💋 💋 en een dikke knuffel 🤗
  4. Danny van mierlo:
    6 september 2020
    leuk om tw lezen buurtjes veel plezier en geluk daar voor het komende jaar gr uit brabant kut hahaha
  5. Brigitte:
    6 september 2020
    Fijn dat jullie iedereen zo leren kennen. Leuke club bij elkaar. Ik zie Patrick zijn gezicht helemaal voor me met het schoolbord 😂😂😂. Heerlijk om jullie verhaal te lezen. Liefs van ons 😘
  6. M.J.Jonker-Spigt:
    6 september 2020
    Wat gezellig allemaal om elkaar zo te leren kennen, ook vind ik dit verslag heel leuk. Leuk om weer iets van jullie te horen succes groetjes
  7. Marloes:
    6 september 2020
    Mooi hoor , dat het allemaal goed verloopt en jullie het naar jullie zin hebben daar.
    Geniet er nogmaals van , een jaar is zo voorbij. Dikke kus 💋
  8. Yvonne Timmermans:
    Super leuk om te lezen Janis! Geniet ervan 💋
  9. Kevin:
    6 september 2020
    Leuk weer! Jullie komen steeds meer in het ritme, dus het wordt alleen maar leuker! Volgend jaar wel nog thuis komen he!
  10. Marc:
    6 september 2020
    heerlijk om te lezen, je haalt voor ons prachtige herinneringen op.
    Veel plezier en geniet maximaal.
    Gr Marc en Patricia
  11. Brigitte v D:
    6 september 2020
    Super leuk om te lezen, geniet van jullie tijd daar
  12. Cor:
    6 september 2020
    Ziet wel gezelllige uit daar
    Fijn dat jullie een beetje thuis beginnen te voelen.
    Wij zijn intussen druk bezig met ons huis verkoopklaar maken, de stucadoor is nu lekker bezig. Intussen hebben onze nieuwe leuke buren de sleutels gekregen en proberen de andere buren ons over te halen, met lekker eten, om hier te blijven.
    Groeten en veel plezier van de Vanderleetjes.
    O ja vraag even of Dewi volgende week kan oppassen 😇
  13. Ed:
    6 september 2020
    Mooi om te lezen dat jullie je draai gevonden hebben. Elke dag BBQ met dat mooie weer. Lekker hoor! En mooi dat je saté met satésaus geïntroduceerd hebt. Hilarisch, I know Blackboard :-)
  14. Charon:
    6 september 2020
    Super leuk om jullie zo te kunnen volgen, hoop idd voor de Kids dat school snel normaal op gang komt, onwijs veel plezier met dit avontuur!
  15. Lisanne:
    6 september 2020
    Wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat, zo te lezen vermaken jullie je prima!! Klinkt goed die bbq, is eens wat anders dan een tosti apparaat 😉
    Enjoy!
  16. Lisette:
    6 september 2020
    Wat leuk om weer te lezen wat jullie bezighoud daar ver van hier. En wat klinkt dit heerlijk..... Borrels..... Bbq's.... Got to love it. En wat indrukwekkend moet dat zijn geweest op de crashplace. Fijn dat de kids ook lekker hun plekje beginnen te vinden. Enjoy life lieverds. Dikke 💋
  17. Zaggi:
    6 september 2020
    Wat leuk om te lezen! Geniet ervan!
  18. Henriëtte en Harry Edwards:
    6 september 2020
    Heel keuk verslag.....maak er gewoon een hele mooie periode van...
    Dikke 💋voor jullie en de kinderen.
  19. Amber Edwards:
    6 september 2020
    Mooi verslag zeg, ik hoop dat juliie en de kids kunnen aarden daar.
    Hou jullie goed xxx
  20. Janis van zoggel:
    6 september 2020
    Dit is leuk wakker worden!
    Super lieve reacties allemaal!
  21. Simone:
    6 september 2020
    Leuk om te lezen dat jullie langzaamaan jullie draai aan het vinden zijn!
  22. Martin:
    7 september 2020
    Leuk het verslag. Zo ver weg en toch een beetje dichtbij.... misschien wat krijtjes sturen voor het blackboard.... woehaa...
    Hou jullie haaks....
  23. Natalie Toonen:
    9 september 2020
    Wat leuk zeg om jullie zo te volgen volgens mij kunnen jullie je draai daar wel vinden en hopen dat de kids gauw naar school kunnen. Nou geniet er lekker van deze unieke ervaring hopen gauw op een nieuwe blog en de foto’s groetjes de zoggeltjes 🥰🥰