Lockdown en Curfew, maar we maken het er beste van.

3 januari 2021 - Fort Bliss, Texas, Verenigde Staten

Zo het is wel even geleden dat ik verteld heb hoe het nu hier is. Dit komt ook door dat we niet heel veel gedaan hebben in verband met Corona beperkingen. Na Sant Antonio zijn we veel thuis gebleven omdat een aantal van onze groep corona hadden na dat we thuis waren gekomen. Dus na onze verpilchte veertien dagen thuis hangen waren we maar wat blij dat we iets mochten doen. Ik ben gelijk met Dewi naar een pumpkin patch gereden. We hebben daar lekker wat rond gelopen, pompoenen uit gezocht en toen weer lekker naar huis. Samen met Dewi ben ik deze pompoenen uiteraard gaan uitsnijden voor halloween.

DSC00246

Doordat de Covid cijfers hier ook heel hoog zijn mogen we niet veel. De laatste weken van oktober hadden we ook een curfew dat hield in dat we tussen 22:00 en 05:00 thuis moesten zijn, en we mochten niet met grote groepen samen zijn. Dus helaas ging het feestje wat Sally voor halloween gepland had niet door. Maar wij hebben in iedergeval kleding voor volgend jaar ( positief denken dan maar). Wel heb ik de 31ste met patrick nog een rondje door de wijk gewandeld en hebben we een schutting drankje bij Steve en Louise gedaan en de versiering in de rest van de buurt bekeken.

20201031_18310420201031_191426

Na halloween hebben Dewi en ik gelijk de kerstboom neer gezet. Je zit zoveel thuis en dat gekke ding brengt toch wat gezelligheid. Dus winkelen voor de kerst en gelijk toch wat gordijnen gekocht voor op de slaap kamers.

Natuurlijk hebben we de verkiezingen gekeken en de hele poppenkast daaromheen. Wat ook zeer intersant was om te doen maar door de covid beperkingen helaas toch minder meegekregen dan we hadden verwacht. Bijzonder is de verdeeldheid die er heerst in Amerika. De drukkere steden grotendeels Biden gezind en het meer uitgestrekte binnenland vooral Trump aanhangers. Vooralsnog gaan we zien wanneer Trump zijn verlies neemt.

Ook hebben we hier een klein beetje versierd gehad voor 11e van de 11e en natuurlijk carnavals muziek geluisterd en onze mooie oeteldonkse vlag die dag buiten gehangen. Later die dag zijn we via Johan en Carolien (om sleetjes te halen) naar White Sands gereden en hebben we daar wat gewandeld en de sleetjes gebruikt. Als afsluiter van die dag hebben we bij Johan en Caroline gegeten.

20201111_082040DSC00262

Dewi en ik zijn nog een keer wezen wandelen . Wij zijn met het gezin nog wezen winkelen want Lex had nieuwe schoenen nodig. Na het winkelen zijn we op de koffie geweest bij Nick en Tessa die we ook al weer even niet gezien hadden.

Voor Patrick zijn presentatie zijn we ook even naar Columbus gereden, een weg van iets meer dan een uur rijden vanuit El Paso. Het bijzondere is dat je op deze weg helemaal niets tegen komt. Geen huizen, en zeer zelden een tegenligger. In Columbus hebben we een beetje rondgekeken en foto's gemaakt. Pat zijn presentatie ging over Pancho Villa.

DSC00307DSC00318

Samen met de kinderen ben ik nog een keer terug geweest naar de outlet want tja kleine kinderen groeien en mijn kleine kindje is niet meer zo klein en paste niet meer in zijn broeken. Omdat we binnen kort weg gaan op roadtrip en het daar wat kouder is nu ook gelijk truien en vesten gehaald. Toen we daar aan kwamen zgen we mooie ijssculpturen dus die moesten ook even op de foto.

20201205_12560020201205_125536

We zijn nu al weer een paar weken verder het is nu 15 december en we gaan bijna op vakantie. Voor zo ver mogen wij gewoon reizen. Wel geld voor zover overal mondkapjes en gepaste afstand houden. Ook zullen we niet overal kunnen ontbijten maar dat is geen ramp. Zoals ik hier ook al heb gezegd ik hoef niet met hele grote groepen te zijn maar ik wil wel de echte toerist uithangen en de dingen zien die iedereen wil zien. Dus wij gaan is even kijken of dat mogelijk is.

20201130_174439

1. Simone:
    4 januari 2021
    Volgens mij hebben jullie, ondanks alle maatregelen, geweldige tijd! Ik ben heel benieuwd naar de verhalen en foto’s van jullie vakantie!
  2. Rianne van de leemput:
    4 januari 2021
    Wat fijn dat ondanks alles jullie er zeker wat van maken!.
    Ben ook benieuwd naar jullie vakantie.
    Geniet er van en ben benieuwd naar de volgende keer.
    Groetjes aan iedereen
  3. Brigitte:
    4 januari 2021
    Weer een mooi verhaal. Fijn dat jullie wel eea van het land kunnen zien. Nog een fijne tijd verder en hopelijk richting de tijd dat jullie weer naar Nederland weer meer vrijheid in de wereld. Liefs van ons 😘😘
  4. M.J.Jonker-Spigt:
    4 januari 2021
    prachtige foto's en een mooi verhaal groetjes
  5. Corrie STRAATMAN:
    4 januari 2021
    Lieve schatten weer een mooi verhaal gelezen .prachtig was het
    Veel gezien en genoten Het zijn mooie plekken ,die jullie gaan bekijken
    Dat nemen ze jullie niet meer af Ben blij voor jullie
    Lieve schatjes groetjes en 💋💋💋🥰🍀🍀🍀🍀🍀🍀oma CORRIE
  6. Natalie Toonen:
    5 januari 2021
    Hé zoggeltjes wat gaaf weer ondanks de beperkingen die jullie daar hebben was wel weer leuk om dit te lezen ben benieuwd naar het volgende verhaal en foto’s van jullie vakantie. Lekker genieten met zijn alle groetjes van ons.